maandag 9 februari 2009

Even wat meer.

Die foto is uiteraard niet van mij, omdat ik het heb opgegeven foto's te plaatsen. Maar als je googlet (?) dan kom je deze foto van een andere reiziger tegen. Het is hier namelijk zwaar bewolkt, en fucking koud en dat zie je niet terug op deze foto. Maar alsik uit mijn raam kijk zie ik het meer en de bergen, en de wolken die halverwege de bergen hangen. Ik vind 16 graden waterkou erg koud. Heb voor het eerst schoenen aan overdag! heb alleen maar 30 graden of meer meegemaakt de laatste weken. Ik heb het zelfs koud als het 25 is denk ik.
Ben sinds zaterdag in nieuw zeeland. En heb dus de bosbranden gemist.....niet helemaal uiteraard. Maar toen ik hier zaterdag heen kwam, sprak ik met een vrouw uit die streek die zei: het is ideaal voor bosbranden nu...de wind en de droogte.
Pas gisteren heb ik een artikel in de krant gelezen over de bosbranden....en had ik een idee van de omvang en ernst. En mensen op de vlucht die in auto's verbranden etc.
Ik zag een kaart in de krant....en daar stonden dan ook de plaatsen waar ik twee weken geleden was. Althans met de bus, omdat de trein niet ging. Misschien zijn de sporen nu wel helemaal verdwenen.
In NZ waarschuwen ze ook voor bosbranden (je mag dit niet, en dat niet) en dachten ze tot gisteren dat de hittegolf van OZ ook hier heen zou komen, maar dat is niet gebeurd. In ieder geval ben ik wel door een brand gereden, door de rook ervan dan, wat al eng genoeg was, omdat je niets meer zag en de rook in de bus kwam door de airco. Maar ik nam aan dat ze hier wel wisten wat ze aan het doen waren.
In ieder geval hier geen risico op bosbranden omdat ik ondertussen in het natste gebied van nz ben.

3 opmerkingen:

Dennis zei

Kia Ora Wendy,
Hoe is t nou? Gelukkig rook je niet meer dus kan je daar in NZ ook geen bosbranden meer veroorzaken ;))
Anywho... je bent nu op het zuider eiland, echt leuk, moet je me maar veel over vertellen want kon dat de vorige keer niet meepakken.
Tja wat die 16 graden aangaat... hier is t niet al te best. Er zijn herfstachtige buien en saaie grijze wolken. Wat is de volgende stop op deze reis? En ga je nog iets avontuurlijks doen daar in QT? Oh ja heb gaan solliciteren en ben angenomen, ben er deze keer wel 100% van overtuigd om te vertrekken. Dusss.... Dat was het wel zo een beetje hier vanuit den Belgiek, ik kijk al uit naar meer foto's ;)

Dikke Kus uit Brussel,

Dennis

wenny zei

Kia Ora Dennis,

Nee ik rook niet nee..
Ik heb hier weer veels te weinig tijd, en ik race teveel. Ik baal ontzettend dat ik nog maar 2 weken heb, en wil dus nog niet naar huis.
Teveel te zien hier, en veels te veel te doen.
Zozo, wat ga je doen?
In ieder geval gefeliciteerd!!
X
Wendy

m-a-r-t-i-n zei

is het nog maar 2 weken???? Jezzus de tijd vliegt echt zeg. Geniet er maar van!

xx